Bolesti páteře a bolesti zad – Praha

Trápí vás bolesti páteře a bolesti zad? Trávíte celý den v práci, kde máte sedavé zaměstnání, nebo naopak pracujete se svým tělem v práci tak moc až ho přepínáte? Cítíte večer, bolesti páteře a zad, nebo máte páteř a záda zatuhlé ráno pro probuzení a cítíte, že něco není úplně v pořádku? Pak je tento článek: „Bolesti páteře a zad – Praha“ přesně pro vás. Dozvíte se tu o alternativě bolesti páteře a bolesti zad. Nespokojte se s tím, že už na to máte věk nebo že své tělo přemáháte, tak bolesti páteře a zad se prostě objevují. Bolest je nežádoucí znamení, že něco ve vašem těle není v pořádku. Pokud máte tyto bolesti v oblasti páteře a zad je na čase s tím něco dělat.

Nenechte bolesti páteře a zad náhodě

Pokud vás trápí bolesti páteře a zad, neignorujte toto strádání, ani „když to není tak hrozné“. Jakmile dostanete signál od těla, že je něco v nepořádku a není to zrovna od toho, že si ukopnete palec o postel, nebo se spálíte o žehličku, měli byste s tím začít něco dělat. V opačném případě se situace může jen zhoršovat a bolest se může stupňovat. Pokud se objeví bolesti bez nějaké příčiny vzniku (bouchnutí, upadnutí) jsou to většinou případy dlouhodobějšího charakteru a tudíž nějaké „to časem přejde“ to většinou moc neplatí.

Jak vyzrát na bolesti páteře a bolesti zad?

Nejspíš existují nějaké drahé dobré mastičky které i fungují na uvolnění vaší bolesti, ovšem to jen zmírní vaší bolest krátkodobě, ale váš problém to nevyřeší. Pokud chcete opravdu s problémem něco dělat a dát své tělo zase do kupy, měli byste začít správně cvičit. Já Vladimír Veverka jakožto osobní trenér a profesionál vám sestavím cvičební program, který se zaměřuje na prevenci a boj s bolestmi zad a krční páteře a rovněž s na boj a prevenci související s celým páteřním systémem. Cvičební program „Svaly“ je zaměřen na svalovou tkáň, jejíž nedostatek, či zkrácení je hlavní příčinou bolestí páteře a zad.

Proč vznikají bolesti páteře a bolesti zad?

Lidské tělo z pohledu svalové a kosterní soustavy je složitý organismus fungující na vzájemné rovnováze. Je-li tato rovnováha narušena většinou jednostrannou zátěží a to buď  levoupravou, nebo předozadní (například dlouhé hodiny strávené před počítačem, fyzická činnost využívající více jednu ze stran těla) vznikají svalové dysbalance. Tělo přestává být v rovnováze a vznikají bolestivé stavy provázené pícháním v přetěžované svalové skupině a jejím ztuhnutím. Dlouhodobé přehlížení tohoto stavu vede k polohovým změnám těla a potažmo i páteře (například skolióza, hyperlordóza). Tyto změny se dají lehce rozpoznat podle špatného držení těla. V extrémních případech dochází i k uskřípnutí meziobratlové ploténky či k jejímu vyvřeznutí.

Cvičení na bolesti páteře a zad

Jakožto osobní profesionální trenér dělám svým klientům i profesionální cvičení které odstraňuje bolesti páteře a bolesti zad. Cvičení na bolesti páteře a zad rozdělujeme na dvě části. První část je část zdravotní, kde se soustředíme na zranění, jako je například vybočení obratle, nebo uskřípnutí ploténky. Cvičební program je upravený a přizpůsobený každému člověku individuálně, podle jeho typu zranění a jeho fyzických a psychických možností. Druhá část, na kterou cvičení na bolesti páteře a zad dělíme, je všechno to co nám umožňuje pohyb v prostoru – svaly. Dostačující svalová zásoba je naprosto nepostradatelná pro správnou funkci celého těla! Její nedostatky se nejčastěji projevují na páteřním systému a nutno podotknout, že jsou často fatální. Cvičení je zacíleno na posílení a získání dostatečné svalové základny pro správnou funkci pohybového aparátu.

Kontaktujte Vladimíra,

první konzultace a provedení ve fitku je ZDARMA
Kontakt
Poznámky

Zdroje vzniku bolesti páteře a zad?

Zaměstnání
Bolesti páteře a zad mají mnoho zdrojů. Určitě asi nejčastějším zdrojem bolesti páteře a bolesti zad bývá vaše zaměstnání. Jeden extrém je, když má někdo sedavé zaměstnání, je například programátor, sekretářka, nebo kdokoliv jiný kdo se téměř celou pracovní dobu nehne ze svého místa. Díky tomuto sedavému zaměstnání se objevují hned dva na sebe navazující problémy. Jeden z nich je, že celodenní sezení u počítače je vždy nápor na vaší páteř a záda. Navíc většina lidí nesplňuje podmínky „správného zdravého sezení“ kdy na svou páteř a záda nevyvíjí takový nápor. Používají se k tomu různé zdravotnické židle a podložky všeho typu. Ovšem i samotný postoj sezení je nesmírně důležitý, a jelikož tento nejlepší postoj není ten nejpohodlnější, tak člověk zaujímá jiné, pohodlnější, ale nezdravější pozice. Některé krkolomné polohy, které lidé zaujímají hlavně doma v pohodlí u svých počítačů, jsou tak špatné, že může u některých jedinců dojít i ke skřípnutí, nebo zablokování některých částí páteře či zad. Druhý problém, který vyplývá z prvního – kvůli nedostatku fyzické aktivity svaly ochabují. To se stává problémem, jelikož svaly drží vaše tělo pohromadě a jsou-li na některých místech ochablé, projeví se v nestabilitě a nerovnováze těla a vznikají tyto bolesti.

Obezita
U obéznějších lidí se vyskytuje problém s tím, že jejich přebytečná kila díky gravitaci dostanou do náporu části těla jedince a to vede především k bolesti páteře a zad a to už i při každodenních záležitostech.

Nadměrná fyzická aktivita
Pokud je člověk vrcholový sportovec, bezpochyby se to odráží na jeho organismu a tělesné struktuře. Každý sport je trochu jiný a tak i v každém sportu zapojujeme jiné části těla a namáháme jiné svaly. Pokud hrajeme například tenis, bude nás trápit svalová dysbalance na jednu ruku. U fotbalu to budou svaly v oblasti třísel. U plavání prsou zase problémy s krční páteří. U breakdancu bude vytížené zase například zápěstí a ramena a triceps. Ovšem u téměř všech sportů zapojujeme páteř a záda, je to jako Sámova cesta v lidském těle. Tedy při nadměrné fyzické aktivitě vznikají bolesti páteře a bolesti zad.

Páteř není ideálně přizpůsobena stání

Je to neuvěřitelné, ale naše páteř není doopravdy nejideálněji uzpůsobena vzpřímené poloze. Především postavení některých kostí a plotének v páteři způsobuje řadu potíží. Za to, že můžeme chodit po dvou a dívat se na svět shora, platíme vysokou daň, lépe řečeno, platí ji sama naše páteř. Páteř jako orgán má jednu z nejkomplexnějších a nejobtížnějších funkcí a lidé s ní víceméně hazardují. Bohužel spousta z nich si to uvědomí teprve tehdy, až začne skutečně bolet, a to už je většinou pozdě.

Za bolesti páteře a zad si může člověk většinou sám

Bolest páteře je ovlivněna mnoha faktory. Za většinou potíží s bolestí páteře však nestojí nikdo jiný než člověk sám. Především jeho životní styl, nesprávné návyky každodenního života, stereotypy a v neposlední řadě také problém, s nímž zápasí obrovský počet lidí, kterým je nadváha. Není divu, že se právě bolest páteře stala nejčastěji udávaným důvodem pracovní neschopnosti a je v současnosti mnohem frekventovanější než podobně nepříjemná bolest hlavy. Díky této skutečnosti se bolestem páteře věnuje mnohem více pozornosti než dříve. Zdá se, jako by lidé nedoceňovali obtížnou funkci páteře a neuváženě zkouší, kolik vydrží.

Bolesti v bederní oblasti

Bolesti v bederní oblasti zad jsou spolu s problémy s krční páteří jedny z nejčastějších, které nás mohou potkat. Bederní páteř je takovým úsekem páteře, jenž umožňuje přenos pohybu z dolních končetin na trup. Aby se tak dělo správně, je nutná přítomnost velkého počtu svalů a nervových zakončení. Proto je bolest bederní páteře většinou provázena také silnými bolestmi vystřelujícími do dolních končetin, ale i do dalších přilehlých oblastí, především do hýždí, boků nebo slabin.

Bolest v kříži

Bolest v kříži můžeme lokalizovat do nejnižšího úseku bederní páteře, a proto s ní téměř ve všem souvisí. Výjimkou může být postižení kyčelních kloubů či kostrče, které mohou snadno vyvolat bolest v kříži. Ženy také mohou trpět bolestmi zad při různých gynekologických problémech. Úplně nejčastější je ovšem bolest v kříži v těhotenství, zapříčiněná přirozenými změnami v těle matky.