Trénink zdarma !
TO CHCI

Zdravý jídelníček

Zdravý jídelníček

Toužíte po změně vašeho jídelníčku? Trápíte se svým nevyváženým a nezdravým stylem života? Pokud jste se rozhodli pro změnu, jste tady správně! Ať už kvůli zdravému životnímu stylu nebo změně postavy, zdravý jídelníček je základ všeho. Spolu se mnou vykročte naproti svému zdraví, dobré fyzické i psychické kondici a vysněné postavě. 

Zdravý jídelníček – není žádný generální jídelníček

Na internetu při hledání klíčového spojení zdravý jídelníček často narazíte na celou řadu generálních čili obecných jídelníčků, které sice řeknou co jíst, v jakém množství a kdy. Už ale vám nikdo nesdělí, že jsou určeny obecně pro obě pohlaví, každou věkovou kategorii bez ohledu na zdravotní stav a kondici daného jedince. Nereflektují vaše konkrétní cíle, stavbu těla, jeho možnosti a omezení v podobě alergií či potravinové intolerance, případně různá onemocnění. 

Díky těmto radám si lze udělat pouze hrubou představu o tom jakou skladbu má zdravý jídelníček mít, nicméně plnohodnotné rady dostanete od výživového poradce. Každý z nás jsme zcela jedinečná bytost, proto potřebujeme jídelníček na míru, ve kterém jsou zohledněny všechny faktory uvedené výše. Připravím vám jídelníček na míru, který vám pomůže k lepší postavě i zdraví. 

Zdravý jídelníček – jaká jsou obecná pravidla?

Obecná pravidla pro stravování bychom měli dodržovat všichni. Pokud však chcete dosáhnout konkrétních cílů, je důležitý jídelníček na míru. Co by měl takový obecný zdravý jídelníček obsahovat a na co si dát naopak pozor? Pokud to vezmeme obecně: v první řadě se vyhněte tučným a smaženým výrobkům, nejezte pozdě v noci a základem dne je snídaně. 

Ke snídani jsou vhodné ovesné vločky nebo ovoce, naopak se vyhněte zapékanému müsli, protože obsahuje vysokou dávku přidaného cukru. Ke svačinám mohu doporučit nízkotučné jogurty, knäckebroty, popřípadě některé druhy celozrnného pečiva. Nezapomínejte ani na zeleninu, kozí sýry, nízkotučné sýry nebo sýru typu Cottage. Ze zeleniny ke svačince můžete jíst například rajčata, salátovou okurku, ředkvičky, červenou papriku, mrkev případně i jiné druhy zeleniny.

Jako zdravý oběd a zdravou večeři si dejte kuřecí, hovězí nebo krůtí maso, lososa, nízkotučné sýry, tofu, vajíčka natvrdo, zeleninu jako je třeba cuketa, lilek, špenát, brokolice, luštěniny, řepa. Pokud vás po večeři přepadne hlad můžete si dát například proteinový koktejl.

Chcete proměnit váš jídelníček? Dělá vám starosti Váš nevyvážený a nezdravý způsob života? Pokud jste se rozhodli pro změnu, pak jste na správném místě ve správnou dobu. Ať už kvůli zdravému životnímu stylu nebo tělesné transformaci, mít zdravý jídelníček je bez pochyby velice moudrý krok, kterým vykročíte vašemu zdraví naproti. Přispějete tak nejen vaší celkové fyzické ale i psychické kondici.

Zdravý jídelníček – není žádný generální jídelníček

Pokud jste na internetu již někdy hledali termín “zdravý jídelníček“, pak jste mohli narazit na mnoho takzvaných generálních nebo řekněme obecných jídelníčků, které říkají, co by měli všichni jíst, v jakém množství, kolik kalorií a v jakou dobu. Tyto zdravé jídelníčky jsou však zacíleny na obě pohlaví, všechny věkové kategorie, různé kondice a zdravotní stavy. Navíc v nich nejsou reflektovány konkrétní cíle jednotlivých osob, jejich stavba těla, jejich možnosti a omezení jako mohou být například různé alergie či jiná onemocnění.

Pro hrubou představu o skladbě zdravého jídelníčku je to možná užitečné, ale jako plnohodnotný jídelníček to sloužit rozhodně nemůže. Každý člověk je unikátní, jak bylo zmiňováno, a tak potřebuje i unikátní jídelníček, který bude zohledňovat všechny potřebné faktory. Jedině s opravdu profesionálním jídelníčkem, který vám vytvoří výživový poradce, dokáže člověk dosáhnout nejlepších výsledků. Příprava jídelníčku na míru od Vladimíra Veverky vás určitě nezklame.

Zdravý jídelníček – obecně platná pravidla

Každý potřebuje jídelníček na míru, lze ovšem říci nějaká obecně platná pravidla stravování, která platí pro větší část lidí. Co by měl takový obecný zdravý jídelníček obsahovat a na co si dát naopak pozor? Naprosto obecně a zkráceně – neměli bychom konzumovat tučné výrobky, smažené jídlo na oleji, jíst pozdě v noci, neměli bychom nesnídat – snídaně je nejdůležitější jídlo dne, nastartujeme tak náš organismus.

Ke snídani se například úplně nehodí zapékané müsli, jelikož obsahují vysokou dávku přidaného cukru, místo toho si lze dát například ovesné vločky, nebo ovoce. Ke svačinám se hodí třeba nízkotučné jogurty, knäckebroty, popřípadě jisté druhy celozrnného pečiva, zelenina, kozí sýry, nízkotučné sýry nebo sýru typu Cottage. Za zeleninu ke zdravé svačině můžeme volit například rajčata, salátovou okurku, ředkvičky, červenou papriku, mrkev případně i jiné druhy zeleniny.

Jako zdravý oběd a zdravou večeři si můžeme dát například kuřecí, hovězí nebo krůtí maso, lososa, nízkotučné sýry, tofu, vajíčka natvrdo, zeleninu jako je třeba cuketa, lilek, špenát, brokolice, luštěniny, řepa. Pokud nás po večeři přepadne hlad můžeme si dát třeba proteinový koktejl.

Zdravý jídelníček = zdravé tělo

Jistě jste už někdy slyšeli hlášku “jste to, co jíte“. Nechci odkazovat na tento televizní pořad, ale ukázat vám, že se jedná o skutečně pravdivé tvrzení. Tato metafora vás však nemá strašit tím, že po snězení mnoho zeleniny se z vás stane mrkev. Chci tím jen říct, že pokud budete konzumovat mnoho tučných výrobků, získáte také pár kil tuku navíc. Je to stejné jako tvrzení ve zdravém těle zdravý duchu.

Existuje celá řada těchto přirovnání, například zdravý jídelníček znamená zdravé tělo. Zdravým jídelníčkem totiž předejdete mnoha problémům a zdravotním komplikacím. Nestačí mít jen dobrý plán, důležité je mít i nastavený jídelníček na míru. Profesionálně vytvořený jídelníček na míru vašemu tělu vám pomůže dodat rovnováhu v příjmu vitamínů, minerálů, stopových prvků i kalorií. 

Pozor na zdravé jídelníčky zdarma

Zcela jistě jste se už někdy setkali s webovými stránkami, které nabízí „jídelníček na míru zdarma“. Princip je jednoduchý. Zadáte email a do 2 minut obdržíte jídelníček, který je zpracován na základě vyplnění krátkého dotazníku. Již jsem několikrát zmiňoval, že tvorba jídelníčku na míru má taková specifika, že je rozhodně neshrnu do jednoho algoritmu. 

Naopak je velmi důležité se s klientem osobně setkat. Po provedení detailní analýhy je možné sestavit odpovídající jídelníček. Stačí zapomenout na zdánlivou maličkost a celý jídelníček může mít jiné poměry než je potřeba. Všechny internetové jídelníčky na míru zdarma mají nicneříkající složení jednotlivých jídel, jsou zpravidla pouze obecné. 

Nechte si připravit skutečně zdravý jídelníček 

Není potřeba se dřív v posilovně nadarmo. Nepatřičné suroviny a suplementy od výrobců, které zajímá jen zisk vám mohou pouze uškodit. Sjednejte si ještě dnes se mnou schůzku a nechejte si připravit zdravý jídelníček na míru vašim potřebám, ať už jste sportovec nebo máma po porodu. Rád vám pomohu dosáhnout vašich cílů efektivně a spolehlivě. 

Jsem váš osobní výživový poradce, ale i osobní trenér, který vám nabízí například tyto tréninkové programy: Tvarování postavy, Nárůst svalů, Redukce váhy, Rehabilitační cvičení , cvičení proti bolesti zad, kondiční cvičení a mnoho dalších programů. Dále nabízím tréninky na Sparťan race, Cross training a lze se domluvit na cvičení fitness u vás doma.


MyFitnessTrainer logo

Vladimír Veverka
Posilovna AXAGYM - Hotel AXA
Na Poříčí 40/1051
Praha 1 - Nové Město

© All rights reserved.