Příprava na Spartan race

Co je to Spartan race?

Závod Spartan race je kondiční závod který v sobě zahrnuje řadu nejrůznějších překážek, které musí účastník Spartan race překonat. V první řadě to bývá například bahno, vodní příkopy nebo převýšení. Dále pak se může závodník Spartan race těšit na řadu nejrůznějších fyzických úkolů, jako je šplh po laně, ručkování, “překlápění“ pneumatiky a další hardcore Spartan race cvičení. Je třeba poznamenat, že Spartan race není závod který lze zvládnout bez předchozí řádné fyzické přípravy. Lze závodit ve třech typech závodů – Sprint, Super a Beast. Ačkoli má Spartan Race i kategorii Sprint (nejmírnější), mnoho lidí při závodu odpadne nebo si způsobí méně vážná ale i vážnější zranění. Příprava na Spartan race by proto neměla být podceněna.

Příprava na Spartan race sprint

Spartan race sprint je nejlehčí z těchto tří závodů. Což ovšem neznamená, že je jednoduchý. Možná by se dalo říci, že je nejtěžší, jelikož s ním většinou každý závodník začíná a tedy neví, co ho na Spartan race závodech čeká. Jedná se o 5+ kilometry a 15+ překážky.

Příprava na Spartan race super

Závod Spartan race super je již o dost těžší než Spartan race sprint. Otestuje velice efektivně vaší fyzickou a psychickou kondici – nepřipravené rázně zaskočí 13+ kilometrů a 20+ překážek.

Příprava na Spartan race beast

Závod Spartan race beast je pro ostřílené závodníky, velice dobře fyzicky a psychicky připravené. Tento závod vyžaduje opravdu profesionální přípravu, kterou často závodník sám zvládnout sám může spíše těžko. Čeká na vás drill 20+ kilometrů a 25+ překážek, které si smlsnou na neprofesionálně připravených účastnících závodu. 

Proč se připravit Spartan race?

Jak již bylo zmíněno – Spartan race není žádný závod pro sušenky, ačkoli zúčastnit se ho může každý. Nikdo před vstupem na závod Spartan race není nějak fyzicky prověřován, jestli je připravený běžet daný závod. Vše je tedy čistě v režii závodícího. Je tedy na něm do jaké míry se připraví a jestli se připraví dostatečně, aby mohl bez problému daný závod doběhnout - pokud možno bez komplikací, zranění a v co možná nejlepším čase. Příprava na Spartan race by proto neměla být podceněna – to se týká i toho nejméně obtížného typu závodu. Ať se to týká jakéhokoliv sportu – příprava je vždy ta nejdůležitější část od které se odvíjí podaný výkon.

Spartan race – tak trochu jiný závod

Pokud má někdo pocit, že již má za sebou řadu závodů, například 15-20 kilometrových či dokonce delších a tyto závody by mu nečinili vůbec žádnou potíž, pak pro něj závod Spartan race může být nemilé překvapení. Pokud je někdo zvyklí na klasické vytrvalostní závody, jistě mu to velice pomůže. Ovšem Spartan race je jiný – kombinace běhání v drsném terénu po kopcích z kopce v bahně, šplhání, plazení se pod ostnatým drátem, překonávání nejrůznějších fyzicky namáhavých překážek, to je něco naprosto jiného od klasických běžeckých závodů. Tedy i příprava na Spartan race bude naprosto jiná než na běžné závody. Proto může i zkušené sportovce, kteří se poctivě připravují, Spartan race velice překvapit. 

Jak se připravit na Spartan race?

Až se budete brodit v bahně na pokraji sil, již bude pozdě přemýšlet nad tím, že jste buďto podcenili přípravu nebo byla vaše příprava nedostatečná či nesprávná. Mnoho lidí vůbec netuší, jak se na daný závod připravit, nebo by se z přípravy dalo takzvaně vytáhnout daleko více. To platí pro nováčky Spartan race, ale i závodníky, kteří již Spartan race absolvovali. Pokud chce závodník předejít zraněním či jiným komplikacím, pak Spartan race vyžaduje opravdu precizní přípravu. S takovou přípravou vám může pomoci osobní trenér, který si závodem Spartan race prošel, důkladně analyzoval všechny typy překážek a jiných obtíží a vytvořil unikátní cvičební plán konstruovaný přímo pro přípravu na závod Spartan race.  

Dostatečná příprava na Spartan Race vs. spoléhání se na štěstí

Samozřejmě jsou ty i lidé, kteří se aktivně zajímají o cvičení již nespočet let a naprosto jistě vědí jak se na spartan race připravit. Ovšem ne vždy se člověku do nějaké přípravy chce – nechá jí na poslední chvíli a pak je opravdu příprava nedostatečná a musí se spoléhat tak trochu na štěstí jestli to vyjde nebo ne – každý toto jistě známe ze svých studií. Ovšem u přípravy na školní test na štěstí poměrně spoléhat můžeme, když budeme mít štěstí na otázky je o to naše. Bohužel u fyzicky náročného vytrvalostního závodu Spartan race se na štěstí spoléhat nelze. Vždy nás potkají všechny překážky a kilometry na trase se sami nezkrátí. Nemůžeme spoléhat na to, že to nějak dáme, když jsme na to naše tělo nepřipravili.  Na co jde spoléhat, je jedině včasná a tvrdá příprava. Pokud v se do ní nedokážeme “dokopat“, nebo v ní jakkoliv selháváme, může to být právě osobní trenér, který Vás na Spartan race připraví.

Příprava na Spartan race musí být i psychická 

Fyzická příprava je nesmírně důležitá, ovšem psychika jak je známo hraje roli ve všem. O Spartan race to platí dvojnásobně. Často se stává, že lidé, kteří již nemohou dál, skončí závod a lidé kteří jsou na tom reálně daleko hůř (fyzicky), například mají i nějaké menší zranění, závod dokončí. Je to kvůli jejich odlišné psychice.  Psychika hraje při závodu Spartan race nesmírnou roli – většina lidí si totiž v závodu sáhne na svoje dno, jelikož pochopitelně každý běží tak jak nejlépe umí a dříve nebo později se velice vyčerpá, ať se jedná o profesionála nebo začátečníka. Jak se psychicky připravit na spartan race? Jakou zvolit taktiku? Kdy nabírat síly a kdy do toho dát všechno? Na tyto otázky a ještě daleko vás může připravit profesionální trenér Vladimír Veverka v jeho speciálním tréninkovém programu určeném přímo pro přípravu na Spartan race.

Příprava na Spartan race s osobním trenérem

Osobní trenér Vladimír Veverka Vás dokáže spolehlivě připravit na závod Spartan race s jeho unikátním a kvalitním tréninkovým programem určeným pro tento náročný závod. Připraví vás nejenom fyzicky ale i psychicky. Poradí vám jaký zvolit jídelníček při tréninku na Spartan race, co jíst před, během a po závodu Spartan race, tak abyste podali maximální výkon, předešli zranění a vaše tělo se co nejrychleji regenerovalo z fyzické po-závodní újmy. Začněte se připravovat již nyní a nepromeškejte tvrdou přípravu na závod, jehož zdolání vás posune někam dál.